vakantie

Ik ga op vakantie en ik neem mee...

Ik ga op vakantie en ik neem mee…

Zonnecrème, zonnebril, bikini. En de laptop, de smartphone, de tablet? Wat doen we daarmee? Hoe bereikbaar ben ik tijdens de vakantie? En hoe zit het met die overvolle mailbox als we terug zijn?

Werknemers hebben recht op vakantie en vakantie wil zeggen dat een werknemer niet moet werken. Moet ik dan bereikbaar zijn of niet? Tenzij anders gesteld in de arbeidsovereenkomst, hoeven werknemers tijdens hun vakantie niet beschikbaar te blijven. Men mag proberen jou te bereiken, maar je bent niet verplicht aan die oproep een gevolg te geven.

Check welke verwachtingen er zijn rond bereikbaarheid binnen het bedrijf. Vaak zijn er 'historische' veronderstellingen en dat maakt dat je toch nog werkt in de vakantie. Goede afspraken kunnen ervoor zorgen dat een mailbox minder volloopt, een voicemail niet wordt overspoeld en jouw 'body and mind' écht vakantie krijgt.

Richtlijnen over bereikbaarheid

Maak de afspraken over bereikbaarheid concreet. Zorg ervoor dat er richtlijnen zijn passend bij het bedrijf. Om daadwerkelijk resultaat te boeken met deze richtlijnen, moet je wel rekening houden met de volgende aspecten:

  • De richtlijnen moeten voor iedereen bekend en duidelijk zijn.
  • Iedereen heeft het mandaat om collega’s hierover aan te spreken en accepteert om hierover te worden aangesproken.
  • Iedereen past de richtlijnen consequent toe.

Dus; krijg je toch nog mails, sms’en en word je gebeld tijdens je vakantie terwijl het niet de afspraak was? Spreek elkaar daar dan over aan, op een positieve en constructieve manier.

Deze berichtgevingen wordt via de diverse social media kenbaar gemaakt aan zowel werkgevers als werknemers met als doel dat men op een juiste wijze vakantie kan gaan vieren en dat men de batterij weer kan opladen voor de periode die na de vakantie weer voor de deur staat. Maar klanten die bellen, een bestelling willen neerleggen, gebruik willen maken van uw expertise en eigenlijk niet kunnen wachten tot dat u of uw medewerkers terug zijn van hun welverdiende vakantie en dan beslissen om in contact te treden met uw concurrenten. Juist voor deze mensen kunnen wij u de perfecte oplossing bieden, namelijk:

Uw telefoon tijdens uw afwezigheid professioneel laten beantwoorden door de medewerkers van de EuroPAC Telefooncentrale. Deze medewerkers nemen uw telefoon met uw bedrijfsnaam op en verwijzen of helpen de beller met zijn verzoek of vragen of verwijzen hen naar een later tijdstip zodat u en uw medewerkers ongestoord van uw vakantie kunnen blijven genieten. Uw klanten worden geholpen en hebben direct het aanspreekpunt binnen uw onderneming aan de lijn zodat de weg naar uw concurrent kan worden afgesloten.

Bent u net als zovele andere geïnteresseerd in deze dienstverlening, neem dan contact op met één van onze medewerkers. Voor het tarief hoeft u uw bereikbaarheid niet aan eigen medewerkers over te laten omdat wij u al van dienst kunnen zijn voor een bedrag van € 15,00 per dag,

EuroPAC Telefooncentrale: 0412 654 500

Vanuit onze gekoelde centrale wensen wij u en uw medewerkers alvast een zonnige vakantie toe en hopen snel van u te horen op welke wijze wij U van dienst mogen zijn.

Team EuroPAC